MÜŞTERİ KAZANMA

YENİ MÜŞTERİLERDEN DEĞER YARATIN!



Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak için lütfen aşağıdaki iletişim formunu doldurunuz:


  • GÖNDER

Müşteri Kazanma

Müşteri Kazanma, kurumların kredi başvurusunu işleme koyması, başvuru sahibini kabul edip etmeyeceği ile ilgili bir karar vermesi ve müşteriye sunulacak şartlar ve koşullar konusunda doğru kararı alması gerektiği an, başka bir deyişle müşteri ilişkisinin başladığı andır.

Müşteri Kazanma ürünlerimizi uygulamaya koymuş olan müşterilerimiz:

  • Kabul oranlarında %25 artış görmüş ve portföylerini %400 oranında arttırmıştır.
  • İşlem süresini %80 kısaltarak verimliliği arttırmıştır.
  • Manüel işleme düşen başvuru sayısını  %95, manüel işlem sürecini %90 azaltarak manüel süreçleri iyileştirmiştir.
  • Yeni müşterilerden milyonlarca Euro yeni gelir elde ederek, daha fazla değer yaratmıştır.
  • Riskle ilgili doğru kararlar vererek kayıpları portföy değerinin %0,6'dan daha azına indirmiş, sorunlu kredileri azaltmıştır.

Analitik Çözümler

Decision Analytics, büro ve müşteri verilerini esas alan genel ve özel skorlama modelleri geliştirmektedir. Bu modeller kredi riski, eğilim, sahtecilik riski, borçluluk, iflas, müşteri kaybı, müşteri değeri, tahsil edilebilirlik ve tahsilat gibi birçok farklı amaç için geliştirilmektedir.

Genel skorlama modelleri, Experian'ın kredi bürosu verileri veya piyasadaki en son gelişmeler ile şekillenen kredi sektöründen elde edilen bilgiler kullanılarak geliştirilmektedir. Genel skorları uygulamaya koymak kolaydır ve geliştirilmesi için kurumun geçmiş verisine ihtiyaç duyulmaz. Bu nedenle yeni kurulan firmalar için oldukça kullanışlıdır.

Özel skorlama modelleri ise müşteri tarafından sağlanan geçmiş veriler kullanılarak oluşturulur ve müşterinin kendi müşteri portföyüne uygun olarak özelleştirilir. Müşterinin kendi iş hedeflerine uygun olmasını sağlamak amacıyla karşılıklı görüşerek tasarlanırlar.


Stratejik Danışmanlık

Decision Analytics’in sunduğu tüm katma değerli tekliflerinin oluşturulmasında deneyim ve uzmanlıklarıyla katkıda bulunan stratejik danışmanlarımız, müşterilere strateji oluşturma ve uygulama sürecinde olduğu kadar, büyüme sürecinde de destek olmaktadır.

 

İş Süreçleri İnceleme Danışmanlığı

İş süreçleri ve işleyişin incelenmesi ile danışmanlarımız müşterilerimizin değer yaratabilecek fırsatları belirlemelerine yardımcı olur.  Experian, yatırım getirisini iyileştirmeye yönelik fırsatları değerlendirmek, kurumun bu fırsatları sunabilme kapasitesini değerlendirmek ve önerilen kazançları gerçeğe dönüştürmek için gerekebilecek ilave her tür yetkinliği belirlemek için oldukça etkili bir metodoloji geliştirmiştir.  

İş Süreçleri ve İşleyişin İncelenmesi 6 hafta gibi kısa bir sürede gerçekleştirilebilmektedir. Bu metodoloji 6 temel aşamadan oluşur:

  1. Sorunu tanımlama
  2. En iyi uygulamalarla karşılaştırma
  3. Eksiklikleri belirleme
  4. Fırsatları tanımlama
  5. Yol haritası oluşturma
  6. İş vakası hazırlama

Strateji Tasarımı

Strateji tasarımı ile danışmanlarımız, müşterilerimizin stratejik hedefleri ve temel performans göstergeleri ışığında karar stratejilerini ve ilgili aksiyonları oluşturmalarına yardımcı olur.  Optimizasyon, en iyi tasarım uygulamaları, veriye ve deneye dayalı metodolojiler gibi birçok farklı teknik ve yaklaşım kullanılmaktadır.

 

Strateji İncelemesi

Müşterilerinizle ilgili aldığınız kararların işinize değer katmaya devam etmesini sağlamak için danışmanlık esastır. Strateji incelemesi ile danışmanlarımız, müşterilerimizin mevcut karar stratejilerini düzenleyip geliştirerek değer elde etmeye devam etmelerine yardımcı olur.   


Hunter

Hunter, sahte olma olasılığı yüksek olan kredi başvurularını belirleyerek dolandırıcıların kurumun müşterisi olmadan önce durdurulmasına imkan tanıyan bir sistemdir. Her bir başvuruyu, önceki sahtecilikler, önceki başvurular ve ulusal veritabanlarının da içinde bulunduğu birtakım kaynakları kullanarak sahtecilik riskini değerlendirir ve dolandırıcılık riski yüksek olan başvuruları belirler.

PowerCurveTM Strategy Management

Kurumların yeni iş kararlarını verme sürecini otomatik hale getirmelerini ve kontrol etmelerini sağlayan; hızlı, doğru ve tutarlı kararlar sunan bir sistemdir. İş kullanıcılarının gelişmiş segmentasyon ve skorlama teknikleri kullanarak kredilendirme stratejilerini tanımlamalarına ve böylece  farklı özelliklere sahip başvuru sahiplerini uygun yaklaşımlarla hedeflemelerini sağlayarak iş hedeflerini tutturmalarına yardımcı olur.

PowerCurveTM Origination Design Studio

PowerCurveTM Origination Design Studio, kurumların yeni müşteri kabulü sırasında kullandıkları başvuru ekranlarını ve karar verirken kullandıkları kuralları hayata geçirmelerini sağlar. Geleneksel iş akışı motorlarının aksine PowerCurveTM Origination Design Studio, aşağıdakilerin tanımlanması ve sürdürülmesi için 'hazır' fonksiyonlar sunar:

  • Çok kanallı başvuru işleme
  • Strateji Yönetimi ile entegrasyonu sayesinde risk yönetimi alanında pazar lideri karar verme aracı
  • Kredi büroları gibi harici sistemlerle  entegrasyon sayesinde stratejilerde kullanılabilecek geniş bir veri kütüphanesine sahip olma
  • Başvuru durumu ve öncelik yönetimi
  • Verilerin toplanması ve başvuru yönetiminin yapıldığı ekranların iş kullanıcısı tarafından yapılandırıması

PowerCurveTM Origination Design Studio projeleri sabit zaman dilimleri içinde göreceli olarak düşük maliyetlerle teslim edilir. Kurulmasının ardından desteklenmesi ve bakımı kolay, düşük maliyetli, yüksek performanslı ve ölçeklenebilir bir ortam sağlar.

Strateji Optimizasyonu

Optimizasyon, müşteri yaşam döngüsünde hem pazarlama hem de krediyle ilgili kararlar için en verimli karar stratejisini tasarlamak amacıyla patentli matematiksel algoritmaları kullanır.

  • Marketswitch Optimization – kurumların müşterileri için en uygun eylemi tespit etmek amacıyla birden fazla kısıtı göz önünde bulunduran ve iş hedeflerini en üst düzeye çıkartan gelişmiş matematiksel optimizasyonu kullanmalarını sağlayan Decision Analytics sistemidir.
  • Strategy Tree Optimisation - iş kullanıcılarının kredi yaşam döngüsü boyunca değer arttıran kararlar almalarını sağlayan karar ağaçlarını tasarlamalarına yardımcı olmak için Marketswitch Optimisation teknolojisi kullanılır.

  • © Experian 2017. Tüm hakları saklıdır.